MONDAY 4th APRIL
MONDAY 4th APRIL
Aujourd’hui, deuxième séance pour préparer le concours sur l’histoire pour les élèves de cinquième. A partir des liens ci-dessous, je demande aux filles de rédiger vingt questions sans oublier d’indiquer les bonnes réponses. Ces vingt questions seront données aux élèves de cinquième qui chercheront les réponses au CDI.
Today, second session to prepare the history quizz for year-eight students. From the links below, I ask them to imagine twenty questions without forgetting to indicate the correct answers.
These twenty questions will be given to the students who will look for the answers at the Information and resource centre.
https://www.english-heritage.org.uk/christmas/the-biggest-quiz-in-history-round-1/
https://www.jetpunk.com/tags/british-history
https://www.beelovedcity.com/british-history-quiz
https://www.funtrivia.com/trivia-quiz/History/Back-to-the-Twentieth-Century-405041.html
Ce questionnaire sera donné à la fin du mois de mai. Lorsque j’indique aux élèves, qu’elles corrigeront les tests elles-mêmes, elles sont ravies.
This questionnaire will be given to the year-eight students at the end of May. When I tell the students that they will correct the tests by themselves, they feel delighted.